lördag 13 mars 2010

Våren..

Jag vaknar strax innan 7 , det är som vanligt alldeles tyst, jag drar händerna över ansiktet för gnugga bort natten.
Två ögon möter upp med en fuktig nos, hon ser inte pigg ut när hon står där.
Jag stiger upp och lätta tassar följer efter mig ut i köket. Genom köksfönstret ser jag nu en klarblå himmel, solen är på väg upp det kommer att bli en kanondag, jag tror fanimej våren är här på riktigt!
Då jag bytt morgonrutin sedan e tid tillbaka tittar jag först efter "vattenskålen" är den tom, så fyller jag på, är det lite kvar, ja då sköljer jag ur och fyller på nytt, varje dag!
Det är nästan maniskt som jag håller på med denna vattenskål.
Sedan sätter vi oss för att "prata" lite, jag kliar och pillar hon är foglig likt en "bull-deg".
Efter en stund kallar naturen på henne, en kortare tur ute är vi inne tillbaka, där börjar "kaffebryggaren" morra i köket, då är jag ensam.
Flicka har nämligen gått och lagt sig igen , intill sängen där "mamsen" ligger och sover ännu, jag ser henne från hallen där hon fäst sin blick mot huvudänden på sängen för att se om hon är vaken, så där sitter hon i säkert 5 min tillslut inser hon att hon sover och lägger sig tillslut ner.
Jag tycker det är lite märkligt, men samtidigt är det antagligen rutiner... likt i samma stund som jag fyller bägaren med rykande het Java och viker upp locket på min macbook. Jag skummar igenom nättidningarna nickar instämmande mot någon intressant rubrik smakar av kaffet, jag ger mig in i en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar